Inställda föredrag i Kil och Arboga
Åh nej! Idag kom beskedet att större sammankomster och evenemang ska ställas in, som en följd av corona-viruset. Helgens två föredrag kan därför inte hållas.
Jag är så väldigt ledsen över att behöva meddela att helgens planerade föredrag i Kil och Arboga ställs in. Under veckan har jag följt rapporteringen om corona-viruset och rekommendationerna för större sammankomster här i Sverige. När myndigheterna idag går ut med uppmaning om att ställa in större evenemang hörsammar jag det.
Arrangörerna och jag har lagt stor möda på att få till evenemangen och det känns tråkigt rent personligt att behöva ställa in. För mitt företag blir det lite kris-aktigt, särskilt om detta håller i sig och ännu fler avbokningar behöver göras under våren. Tusan! Sett till ett gemensamt ansvar för att göra allt vi kan i hopp om att minska riskerna och belastningen på samhället i stort så känns det dock helt rätt att avboka. Rekommendationen från myndigheter gäller i första hand sammankomster med 500 personer eller fler, men jag väljer att ställa in eftersom våra evenemang ofta hålls i mindre lokaler, med mingel, fika, boksignering och minimässor inplanerade. Människor står, går och sitter tätt inpå varandra.
Jag har funderat fram och tillbaka på att göra alternativa lösningar, som webbsända föredrag eller liknande, men valt bort den varianten efter att ha tänkt igenom det noga. Det blir övermäktigt mycket jobb i första hand med att administrera allting runtomkring.
Vi flyttar fram
Nu gäller följande. Helgens föredrag i Kil och Arboga ställs in och nytt datum för evenemangen meddelas så inom fyra veckor. Till er som köpt biljett återkommer jag med information per mail och då också med datum längre fram i vår, baserat på myndigheternas rekommendation.
Återbetalning
Om det finns möjlighet skulle jag bli väldigt tacksam om du vill hålla kvar din biljett till dess nytt datum är satt. Detta för att mitt företag inte ska råka i knipa som en följd av inställda evenemang på kort tid och stora summor som ska återbetalas, vilket i sig är en stor administrativ grej för vår lilla redaktion.
Om du känner att du inte vill eller kan hålla kvar din biljett kan du maila oss angående återbetalning. Enligt Konsumentverket har du som kund rätt till det vid inställda evenemang. Maila då till info@sarabackmo.se. Märk ditt mail tydligt i ämnesraden med Återbetalning. Var noga med att skriva namnet på den biljetten rör samt ort för evenemanget. Men som sagt, om du kan tänka dig att avvakta till dess ett nytt datum är satt skulle jag känna stor lättnad.
Vi har listor och kontaktuppgifter till alla som har köpt biljetter. Eftersom arbetsbelastningen kommer att bli högre i samband med detta ber vi om överseende om svar per mail dröjer. Undvik gärna att skicka allmänna odlingsfrågor under en tid, de svarar jag på via Frågelådan på förstasidan.
Jag är uppriktigt ledsen över att behöva ställa in, så är också arrangörerna i Kil och Arboga. Jag hoppas att situationen förbättras snart och att vi kan ses då. Till dess får vi odla grönsaker och dela våra framgångar i sociala medier som vanligt. Det är ju ett högst aktuellt sätt att umgås!
/Sara Bäckmo