Varför kommer jag inte in på sajten?
Vi får många frågor från medlemmar om inloggningen. Ibland krånglar det och det är förstås tråkigt. Här ger jag några tips.
Det är många som vill läsa på sarabackmo.se och gissa om jag är glad för det! Sajten har otroligt många läsare varje dag och för det mesta fungerar allt felfritt. Men ibland kan det strula, till exempel med att nå sajten eller logga in på medlemssidorna.
Det vanligaste problemet med inloggningen är att medlemsavgiften inte kunnat dras från kontot.
Efter att vårt betalsystem gjort försök med att dra månadsavgiften under några dagar utan att lyckas avaktiveras medlemskapet och det går inte längre att nå medlemsmaterialet.
Därför är det bra om du som är medlem och stöter på problem först tittar på bankkontot om medlemsavgiften för månaden dragits. Den dras vid samma datum varje månad, det datum du tecknade medlemskapet. Om medlemsavgiften inte dragits behöver du titta om det finns pengar på kortet, om det är öppet för den här typen av köp på nätet eller om banken har gjort några ändringar som drabbar ditt kort. Till exempel kan byte av kort göra att du behöver ändra betalkort på dina sidor på sarabackmo.se.
Maila oss gärna om du inte kan se att något är fel så hjälper vi till.
Många kommer inte in på sajten för att de glömt lösenord eller användarnamn.
Om det är krångligt att byta lösenord eller användarnamn så hjälper vi självklart till, det är bara att maila.
En del behöver byta lösenord vid varje inloggning.
I enstaka fall så kan du hamna i en loop när du börjar byta lösenord. Det har att göra med om du är utloggad fullständigt i webbläsaren eller inte. Är du inte det när du byter lösenord, kan det hända att lösenordet inte tas emot vid nästa tillfälle. Och så kommer du in i en ond spiral av att få byta lösenord hela tiden.
Först av allt; kolla så att skrivit i rätt uppgifter.
1. Dubbelkolla att du anger rätt användarnamn
2. Dubbekolla att du skriver i rätt lösenord
3. Dubbelkolla att du klickat i att du inte är en robot.
Går det fortfarande inte utan att byta lösenord? Det kan vara enklast att maila oss och be oss byta lösenord. Annars kan du undvika att hamna i en sådan här loop när du begär nytt lösenord genom att göra så här:
1. När du får länken om att byta lösenord på mejlen efter att du begärt det, högerklickar du på den länkrutan
2. Välj att kopiera länken
3. Klistra in länken i din webbläsare som redan är öppen. Då ska du inte riskera att vara inloggad dubbelt.
Om det är krångligt att byta lösenord hjälper vi dock gärna till, det är bara att maila.
En del har problem för att de stavat fel i användarnamnet/mailadressen som användes vid registreringen.
Det är lätt hänt att ett finger slinter när man skriver och om användarnamnet eller mailadressen blir fel funkar det inte att logga in på nytt eller återställa lösenordet. Dessbättre är det lätt för oss att fixa, bara att höra av dig!
Sajten har varit överbelastad och en del strul följer med det.
Vid hög trafik har sajten varit svårt att nå vid vissa tidpunkter, inte bara för medlemmar - det har också drabbat andra läsare samt oss som jobbar med sajten. Det tycker vi är jättejobbigt! Just nu undersöker vi byte av server för att se till att vi kan hantera trafiken på bästa sätt. Om det strular vid upprepade gånger och du absolut inte kan logga in vill vi gärna att du hör av dig. Vi kan behöva ta hjälp för att ordna om till exempel ip-adresser strular. Skriv gärna till oss en gång för mycket när något inte verkar fungera!
Du når oss som jobbar med sajten på adress info@sarabackmo.se. Använd helst den istället för våra personliga e-postadresser. Vi försöker svara med vändande post, i annat fall så snart vi bara kan.
Hälsningar Sara & Elin
19. mars 2018